Advertentie plaatsen

4 tips voor een succesvolle pop-upwinkel

26, Oct, 2022, 17:47

Pop-upwinkels zijn een geweldige manier om een ​​nieuw winkelidee te testen, je winkel uit te breiden of gewoon je seizoensverkoop te verhogen.
Maar wat is er nodig om je pop-up store succesvol te maken? Hier zijn vier geheimen om van je pop-up een groot succes te maken.

Selecteer de juiste locatie

Net als bij elk winkelbedrijf is de locatie de sleutel tot succes van pop-ups. Er zijn hierbij veel opties. Mogelijk kun je pop-upruimte huren in een winkelcentrum of ongebruikte winkelruimte in je buurt vinden. Er zijn ook websites waar je kunt zoeken naar lokale pop-upruimte, waar onze site een goed voorbeeld van is. Maar als het om pop-ups gaat, kun (en moet) je ook buiten de gebaande paden denken.

Denk aan een mobiele pop-upwinkel in een omgebouwde bus, bestelwagen of stacaravan waar je een rugtas dames kunt verkopen. Werk samen met een complementair bedrijf om een ​​pop-up in hun winkelruimte te houden. Eventueel is het zelfs mogelijk om in een groot container je pop-upwinkel te plaatsen.

Heb een specifiek doel

Pop-upwinkels kunnen verschillende doelen bereiken. Je kunt ze gebruiken om de producten van het afgelopen seizoen kwijt te raken, een nieuwe productlijn van een handtas op de markt te brengen of een nieuwe buurt of winkelcentrum te testen voordat je een permanente ruimte opent. Het kunnen merkopbouwende oefeningen zijn om nieuwe klanten aan te trekken en de bekendheid van je bedrijf te vergroten.

Je doel voor je pop-upwinkel zal je andere beslissingen leiden, dus begin met het stellen van een specifiek, meetbaar doel. Als je bijvoorbeeld de haalbaarheid van een bepaalde buurt test, identificeer dan welke benchmarks je zult gebruiken om te beslissen of de locatie op de lange termijn zal werken.

Bouw vooraf buzz

Wat als je een pop-upwinkel hebt en niemand komt? Dat kan gebeuren als je geen pre-pop-up marketing doet. Begin door je beste klanten op de hoogte te stellen van je aanstaande pop-up. Neem dan contact op met lokale leden van de media en met social media influencers in je markt. Je wilt dat je pop-up viraal gaat, dus focus op het verspreiden van het woord via sociale media. Begin ongeveer een maand van tevoren met marketing met hashtags die specifiek zijn voor het evenement. Mensen voelen zich graag speciaal, en exclusiviteit maakt deel uit van de aantrekkingskracht van een pop-up.

Creëer een ervaring

Voor jou, de retailer, gaan pop-ups over het verkopen van producten, waaronder de strandtas die je net op de markt hebt gebracht. Maar voor klanten draait het allemaal om de ervaring. Maak van je pop-up een onvergetelijke, unieke ervaring waar klanten enthousiast van worden, hun best doen om ze te vinden en hun vrienden erover vertellen.

Zie het als het plannen van een sociaal evenement in plaats van een winkeldisplay. Je zou livemuziek, fotomomenten, drankjes of wedstrijden kunnen hebben. Vergeet bewegwijzering en design niet: essentiële elementen om de aandacht te trekken voor je pop-upwinkel. Plan hoe je voorbijgangers laat stoppen en staren, maar ze moeten uiteraard ook de winkel binnenkomen.