Ingrid van Overbeek Vastgoed - ingridvanoverbeek.nl
Wat is beheer precies?
Het administratief, technisch en commercieel beheren voor de eigenaar van zijn onroerende goed(eren).
Met andere woorden:
Alle voorkomende taken van verhuurd onroerend goed zó behartigen dat de eigenaar er de minste zorg en het meeste profijt van heeft.
Taken zijn:
- De opname van het verhuurde of te verhuren vastgoed.
- Het adviseren van het huurprijsniveau met de bijbehorende condities.
- Het verzorgen van de maandelijkse huurnota (c.q. kwartaalnota).
- Het innen van de huurpenningen.
- Het doorsluizen ervan naar eigenaar.
- Het zorgen voor een stipte en juiste betaling door huurder.
- De huurder aanmanen.
- De huurverhoging of indexering tijdig uitvoeren en huurder hierover informeren.
- Het aanspreekpunt zijn voor huurder met vragen en/of opmerkingen.
Zaken die onder andere aan de orde komen zijn: - lekkages,
- disfunctioneren van verwarmingsinstallatie,
- reparatie / onderhoud of vernieuwing van daken, waterborden, windveren, goten en hemelwaterafvoeren,
- herstel en onderhoud van raam- en kozijnhout, buitendeuren etc., alsmede buitenschilderwerk,
- controle op onderhouds- en herstelplicht van huurders.
- Correspondentie voeren met huurder, maar ook allonges en indeplaatsstellingsovereenkomsten opmaken.
- Offertes aanvragen bij gerenommeerde bedrijven (denk aan c.v.-installateur, aannemer, dakdekker, loodgieter etc.) en bespreken met eigenaar en huurder
- Het controleren van de uitgevoerde werkzaamheden.
- Het voldoen van nota's van installateur, aannemer etc. en deze in de huurafrekening na accoord van eigenaar in mindering brengen.